Lucas jest Uber A. To może być 'ta' teoria.

Hej ludzie! Dzisiaj mam dla was teorię, która dosłownie zwaliła mnie z nóg. Moim zdaniem jest świetna i co najważniejsze logiczna. Zazdroszczę dziewczynie, która, jest aż tak spostrzegawcza.

                                                                          źródło
Zaczynamy!

Marlene mogła powiedzieć za dużo.
Albo, jak przypadkowo mogłam rozwiązać wielką tajemnicę „Pretty Little Liars”


Zaczęło się z tym zdjęciem.
Nie, ten facet nie jest Uber A.

Oto, jak natknęłam się na odpowiedź, której nawet wtedy nie szukałam.
Podejrzewałam, że mundur jest z I Wojny Światowej, więc zrobiłam trochę research’u i miałam rację. Zasadniczo wojna ta była przeciwko Niemcom.  I to sprawiło, że zaczęłam myśleć… wiecie „uber” to niemieckie słowo.

I wtedy wszystko mnie uderzyło. Mocno.

W zwiastunie finału „A” mówi „Willkommen”. To niemiecki.
Marlene kocha nazywać  Big A „Uber A”. To niemiecki.
Dwa niemieckie określenia na temat „A”.
Dlaczego miałoby tak być? Chyba, że ma jakieś znaczenie. Dlaczego tak w ogóle  „Uber A’ miałoby mówić po niemiecku?

Podjęłam następny logiczny krok. Zaczęłam sprawdzać nazwiska postaci, żeby zobaczyć, czy pojawi się jakieś niemieckiego pochodzenia. Rezultaty były szokujące:

Hastings: angielskie, szkockie
Montgomery: angielskie, szkockie
Marin: francuskie, włoskie
Fields: angielskie
DiLaurentis: włoskie
Mona Vandervaal: duńskie
Ezra Fitz(gerald): żydowskie
Toby Cavanaugh: irlandzkie
Caleb Rivers: francuski
Paige McCullers: szkockie, irlandzkie
Jenna Marshall: angielskie, szkockie
Wren Kingston: angielskie
Noel Kahn: żydowskie
Cece Drake: angielskie
Maya St. Germain: francuskie
Andrew Campbell: szkockie
Sydney Driscoll: irlandzkie
Lesli Stone: angielskie
Bethany Young: angielskie, irlandzkie, szkockie
Gabriel Holbrook: angielskie
Tanner: angielskie, duńskie
Johny Raymond: normandzkie, francuskie
Lucas Gottesman: niemieckie

Tylko jedno nazwisko wybiło się spośród całej listy. JEDNO

Oprócz tego, jak podaje wikipedia „Gottesman jest dość rzadkim nazwiskiem pochodzenia europejskiego. Gottesman jest niemieckiego pochodzenia i znaczy „człowiek Boga”

„Człowiek Boga” dosłownie.

Moja szczęka opadła.

Tylko kilka postów temu zrobiłam komentarz o tym, jak „A” uwielbia bawić się w Boga. I teraz biblijne powiązania nagle mają sens.

Nazwisko Gottesman było wybrane celowo.
Nazwa „Uber A” było wybrane celowo.
Może obydwa słowa są niemieckie celowo.


Pamiętam, że Marlene dodała tweeta przed „wietrzeniem” z 3x01, że odcinek ten jest oznaczony powrotem „Uber A”. Nie bardzo wtedy wiedzieliśmy, co to miało znaczyć, ale teraz to ma sens.
Jak w zegarku Lucas Gottesman powraca w 3x01.



Aria zostaje zamknięta w toalecie dla dziewczyn przez chłopaka w czarnych Conversach, co wskazuje powrót „A”.
Uber A
Który okazuje się mieć ten sam chód kaczki, co Lucas.


I co Kłamczuchy otrzymują w punkcie kulminacyjnym odcinka? Fotografie. Dużo ich. Już wiemy, że Lucas jest fotografem, który raczej wybiera kliszę niż pamięć cyfrówki.


Części do siebie pasują

Marlene powiedziała, że „Uber A” ukradło grę od Mony, kiedy ta była w Radley. Lucas był jednym z pierwszych sprzymierzeńców Mony, jeżeli spojrzycie na halloween’owe flashbacki.
To on był chłopakiem w masce dziecka, który nazwał Alison „suką” na koniec. Prawdopodobnie także tym, który zajął miejsce Noela, w fałszywym incydencie z nożem.
Lucas był w armii Mony i robił kilka A-team’owych rzeczy z nią w drugim sezonie, tuż przed wysłaniem jej do Radley.

Więc jeżeli ktoś chciał przejąć grę Mony, Lucas do tego był w najlepszej pozycji.
Proste, prawda? Może tak proste, że większość z nas to przegapiła.


Osobowość

Lucas wydaje się być kimś, kto dorasta wolniej niż jego rówieśnicy. Jest jakby uwięziony w tym przerośniętym dziecku, ciągle bawiąc się zabawkowymi łodziami  już jako nastolatek, kiedy wszyscy inni myślą o seksie(swoją drogą na tym zdjęciu ile mieli lat? 14-15? Ale ok. #nojudgement)
To może wyjaśniać dziecięce motywy odnoszące się do pewnych scen „A”: klauny, cukierki, skarbonki, stodoły, konie, zabawki, „I’m 8”

Nazywa siebie kujonem i używa samo krzywdzącego humoru. Oczywiście jest całkiem inteligentny i prawdopodobnie bardziej niż on sam na to pozwala. Jest zazwyczaj zamknięty w sobie i miły, ale pokazał wybuchy gniewu i agresji, zwłaszcza jeżeli chodzi o Alison. Zniszczył jej pomnik w pierwszym sezonie i zawsze robi komentarze, że Alison zasługuje na wiele więcej niż to, co się jej stało... Oznacza to, że jeżeli odkryłby, że Alison nie była wcale martwa, byłby kandydatem do rozdania staroświeckiej zemsty.

Alison: Nie dotykaj mnie
Lucas: To był tylko wypadek
Alison: To właśnie powiedzieli twoim rodzicom w szpitalu?
Lucas: Co?
Alison: Słyszałam historie o tobie, obojnaku. (hermie)
Lucas: Mam na imię Lucas
Alison: Zawsze będziesz dla mnie obojnakiem. Ciągle masz dwie?
Hanna: Co dwie, Ali?
Alison: Części Hanna. On jest w połowie chłopakiem, a w połowie dziewczyną.

Motyw i teoria:

Alison nazywała Lucasa „Hermie, hermafrodyta”. To całkiem krzywdzące dla nastolatka już społecznie wykluczonego. Ale, czy ktoś zastanawiał się, dlaczego Alison wybrała to imię dla niego? Może jest za tym trochę prawdy, że jest to skuteczna zniewaga.

Może Lucas w stadium dziecka nie interesował się tym, czym inni chłopacy. Może lubił bawić się lalkami. Może lubił się ubierać przeciwnie do swojej płci. Takie zachowanie jest znane z thrillerów, zazwyczaj, żeby zmylić widownię, dając jej zakładać, że zna płeć zabójcy i wtedy ją zaskoczyć.  „Psychoza” jest tego znanym przypadkiem.

Widzimy blond perukę pojawiającą się obok „A”.



Zabójca Mony nosił(o) blond perukę.

Kłamczuchy wyrażały się o „A” jako shim( she+him = ona+on). 
Tak samo nazywały Lucasa.
Czy Alison była świadkiem jakichś wydarzeń, w których Lucas robił coś dziewczęcego? Czy to jest powód nazwania go hermafrodytą? To coś do zastanowienia się nad tym.

Ale możliwie tutaj jest głębszy motyw, niż nazwa. Caleb wspomniał, że Lucas ma piętrowe łóżko(my też to widzieliśmy). Lucas nie ma przyjaciół ani rodzeństwa, które znamy, więc dla kogo jest drugie łóżko?

Miał kiedyś rodzeństwo? Jeżeli tak ,co się z nim stało?


Skrzyżowanie i przełom

Gdybym mogła wskazać dokładny moment, w którym Lucas rozpoczyna ścieżkę do zostania „Uber A”, myślę, że byłby to odcinek 2x25.

Lucas i Hanna biorą łódkę i płyną po fajerwerki na przyjęcie urodzinowe Caleba.
Wcześniej dziwnie się zachowywał. Podejrzewamy, że był w domku babci Spencer wcześniej i właśnie to miejsce okazało się być kryjówką „A-team’u”.


Dzwonił także klika razy na telefon zaufania. Sugeruję wsłuchać się w jego słowa, bo on mówi na pewno o swojej roli w A-teamie i o tym, że zgubił telefon A-teamu. Został zmuszony do zrobienia czegoś, czego zrobić nie chciał. Dręczy go sumienie. Ma dylemat moralny.

„Muszę z kimś porozmawiać. Jestem w złej sytuacji i nie wiem, co zrobić. Dzisiejszej nocy prawie dałem się złapać… Zaproponowano mi zrobienie czegoś ważnego i starałem się najbardziej, jak mogłem, ale zepsułem to… Nie rozumiesz. Tego nie ma i nie mogę tego dostać z powrotem. Wszystko, co mogłem zrobić to uciszyć to [wyłączyć telefon]… Nie wybaczą mi.  Zrobią mi z życia piekło. Mógłbym bym równie dobrze martwy.”

„Za głęboko w tym siedzę. Muszę coś zrobić, nie mam wyboru… Powinienem był to wiedzieć. Byłem zablokowany, a oni sprawili, że czułem, jakbym w końcu miał jakąś siłę.”
Wypływa w głąb jeziora z Hanną i widzimy, jak Lucas zmaga się z wewnętrznym dylematem. Ma do wykonania krytyczną decyzję i musi ją wykonać szybko.

Z jednej strony może podążać za rozkazami „A” i skrzywdzić kogoś, na kim mu zależy.

Albo, może powiedzieć całą prawdę Hannie, o Monie będącej „A”, ale porzucić tą siłę, jaką osiągnął w A-teamie.


Jest niezdecydowany i chwiejny psychicznie, przerażający tak bardzo, że Hanna wyrzuca go z łodzi.
I w tym momencie, w zimnej wodzie Lucas zdaje sobie sprawę z tego, że jest sam na świecie. Nie ma powrotu na „dobrą ścieżkę”, bo nie ma osoby, dla której miałoby się wrócić.
To jest punkt zwrotny. Moment, który utwierdza go na ścieżce do bycia „Uber A”.

Nowa postawa

Hanna: Lucas był wcześniej taki słodki
Caleb: Hanna, ostatnie słowo, jakim facet chce być nazwany przez dziewczynę, to „słodki”.
Hanna: Teraz jest Sour Patch Kid.(żelki słodko kwaśne)
Caleb: Po prostu nadrabia stracony czas. Wiesz, przechodzenie przez chłopięce zachowania zostawił na ostatni rok liceum.
Kiedy Lucas wraca w sezonie trzecim jest całkiem inny. Jest ciemnym charakterem i już na pewno nie mięczakiem.


Caleb: Stary, próbowałeś podpalić moją dziewczynę.
Lucas: Ta, przepraszam za to. Byłem przygnieciony trywialną biurokracją.
Caleb: Hanna się o ciebie martwi.
Lucas: Ta, tak jak się martwi o zwierzątko. Powiedz jej, żeby oszczędzała energię. Ma większe problemy.
Caleb: Wiem, że Mona jest „A”. Hanna mi powiedziała.
Lucas: To jest szczyt góry lodowej.  Jest wiele więcej pod powierzchnią.
Caleb: Starożytna historia.
Lucas: Bardziej jak teraźniejsze wydarzenia. Wiesz, takie, jak z nagłówków.
Caleb: O jakich nagłówkach ty mówisz?
Lucas: Góry lodowe się przewracają.  Wiedziałeś o tym? Przekręcają się i przynoszą pochowane tam śmieci. Nie chcesz być zbyt blisko, kiedy to się stanie.
Interesujące! Silne nawiązanie do Lucasa przejmującego grę Mony, kiedy ona „odeszła”.

Wielkie wskazówki w małych miejscach


W 4x13 pani Grunwald czuje coś niepokojącego w pokoju z Spencer, Arią i Emily.
Emily: Co widziałaś?
Grunwald: Nie chodzi o to, co widzę, a o to, co czuję. Jedna z was została dotknięta, przez osobę, której Alison boi się najbardziej.

Intrygujące oświadczenie…



Teraz, odcinek 2x10 ma nazwę „Dotknięty przez A-nioła”, więc pomyślałam, że może być to dobre miejsce, żeby zacząć szukać.

Byłam zaskoczona tym, co znalazłam.


To odcinek, w którym „A” masuje Emily! Masażystka wychodzi z pokoju i wchodzi ktoś w czarnej bluzie. Ostatecznie, w 4x01 Mona mówi Emily, że to był Lucas.

Dosłownie dotknięta przez tego, którego Ali boi się najbardziej.

Lucas.

Nie ma bardziej widocznego dotyku, niż masaż i nie ma wiadomości jaśniejszej od tej! Odcinek był nazwany po tej scenie, żebyśmy wiedzieli, że właśnie ta jest ważna.

Rozważcie to

Nie wszyscy w czarnej bluzie są „A”.
Myślę, że wszyscy byliśmy wprowadzeni w błąd odnośnie tego, kto, co robi.
Kiedy sobie wyobrażamy „Uber A” generalnie myślimy o kimś w czarnej bluzie i czarnych rękawiczkach, siedzącym za kilkoma monitorami, obserwującym całe miasto, wysyłającym wiadomości, hackującym systemy, włamującym się do domów, obrabiającym groby i ogólnie będącym wszędzie za jednym razem.

Wszechobecny, jak Bóg.

Ale może to wcale nie o to chodzi.

Może „Uber A” wcale nie jest „lepszym człowiekiem”. Może jest niezręcznym nastolatkiem siedzącym w swojej sypialni.
Jest także inteligentny i zdeterminowany, obmyślił plan, który zwróci jego wrogów przeciwko sobie. Tak dobry, że ledwie musi kiwnąć palcem. Może on siedzi i tylko patrzy, jak oni sami siebie niszczą w ich własnej sieci kłamstw i manipulacji.

Zapytamy, kto jest „A”?

Może oni wszyscy.

                                                                          źródło

Teoria jest bardzo spójna i prawdopodobna. Jak powiedziała Marlene "Po ujawnieniu, będziecie współczuli "A". Ta teoria jak najbardziej się z tym łączy. oryginał


Jakie są wasze spostrzeżenia i opinie?
xoxo

Udostępnij:

20 komentarze

  1. I do tego Lucas ma nauczanie indywidualne, więc ma bardzo dużo czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko, niby zagmatwane ale bardzo proste.. To ma swój sens ale nie wydaje mi się, że to Lucas...
    Podobno pod koniec marca ma się ujawnić kim jest A, ale pewnie znając twórców to w kolejnych sezonach będzie nowe

    Zapraszam do siebie,
    http://to-read-or-not-to-read.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Teoria niesamowicie prawdopodobna! Moja szczeka opadla. Lucas jest A i mojego zdania nic nie zmieni. Przeciez tylko Lucas i Caleb potrafia hackowac (oprocz Mony)

    OdpowiedzUsuń
  4. czasem sobie myślę, że "A" okaże się osoba, która nawet nie występuje w serialu xD
    Ale ta teoria ma sens. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobra teoria.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna! Nie zdziwię się, jeśli tak będzie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Teoria godna podziwu. WOW

    OdpowiedzUsuń
  8. Chylę czoła dla autora tej teorii , rowniez ja czytałam na tumblrze i bylam pod wrazeniem ze ktos na to padł , ale ..skoro Lucas jest Uber A to dlaczego uciekał przed Tobym i odwiedzał Monę ? To on współczuł Ali gdy się dowiedział o "porwaniu" , nie zdziwiłaby się gdyby to się okazało prawdą to jest GENIALNE , ale jest też kilka rzeczy które wykluczają tą teorie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lucas co najwyżej to tylko pomagier, nie miał by jaj by robić to wszystko. A jego wątpliwości mogły wynikać stąd, że nowe A zaczęło grać ostrzej niż Mona. Pierwszy sms od Big A to "Mona bawiła się lalkami, ja bawię się częściami ciała." Lucas mógł wykopać ciało "Ali", ale za sznurki pewnie pociąga osoba w czerwonym płaszczu, która stała nad grobem i kontrolowała sytuacje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może red coat jest osobą, ktora wszystkim kieruje łącznie z BIG A

      Usuń
    2. Na blogu, z którego pochodzi teoria widziałam spostrzeżenia autorki. Nieśmiale mówi, że może Lucas przebierał się za red coat i może wtedy u Mony, to jego widzieliśmy.To miałoby się łączyć z tym, że Gottesman rzekomo lubił bardziej dziewczęce rzeczy. Szczerze mówiąc, to nie wiem, co o tym myśleć. PLL lubi być pokręcone, ale chyba nie aż tak bardzo.
      Nie mniej jednak, każda teoria może być wykorzystana i mam nadzieję, że czegoś się dowiemy o tożsamości Big A z 5x25 :-)

      Usuń
    3. Czy tylko mi z tym "Mona bawiła się lalkami, ja bawię się częściami ciała." kojarzy się Wren? W końcu kto może bawić się częściami ciała jak nie lekarz?

      Usuń
  10. Następna wskazówka:

    https://igcdn-photos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/t51.2885-15/10755822_817656334964836_1448100203_n.jpg

    To zdjęcie, które opublikowała Marlene King, z opisem ''It's A sign''

    Na stodole widzimy 'hex sign' (nie wiem jak się to tłumaczy na polski) który jest znakiem niemieckiej społeczności w Pensylwanii, znaki te malowało się na stodołach.

    https://www.google.co.uk/search?q=german+hex+sign&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=qVH8VOmTL-jV7Aa-zoGoAQ&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=586

    Jak wiadomo Rosewood jest położone w Pensylwanii. Marlene dała nam więc następną wskazówkę, że Uber A ma pochodzenie niemieckie.

    Ta teoria jest świetna i ma sens. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a co ma pensylwiania do niemiec?

      Usuń
    2. Niemieccy imigranci, społeczność niemiecka w Pensylwanii. Te znaki malowane były na stodołach żeby odpędzić 'złe moce' lub przynieść szczęście,

      Usuń
  11. Wow, żadna teoria jeszcze tak mi nie namieszała w głowie. Moimi faworytami byli Wren i Melissa, ale teraz myślę, że to ma sens!

    OdpowiedzUsuń
  12. A Holden czasem nie ma nazwiska pochodzenia niemieckiego ?

    OdpowiedzUsuń
  13. No ta teoria jest MEGA ale teoria z Ezrą jako A też pasuje ....

    OdpowiedzUsuń
  14. To moim zdaniem najlepsza teoria jaką czytałam a było ich naprawdę sporo ponieważ uwielbiam oglądać pll i oczywiście tak jak wszyskim fanom chyba prawdziwa tożsamość A nie daje spokoju :).
    * jest ona bardzo logiczna
    * jest bardzo prawdopodobna i w sumie niezbyt skomplikowana ( zawsze bawiło mnie gdy zaciekawiona przeglądałam przeróżne teorie na wielu blogach porównywanie np. budowy ciała red coat lub czarnej wdowy -na jednym blogu nawet został porównany tyłek bodajże toby'iego i A a to już jest chyba lekka przesada.)
    * argumenty są jak najbardziej konkretne a nie przekąbinowane
    * jak jest powszechnie wiadomo Lucas był blisko z Hanną więc napewno znał jej słabości itp. i mógł on to wykorzystać
    * na pewno wielu fanów pll było by zaskoczonych że taki cichy i nijaki dziwak stoi za tą całą maniakalną wręcz grą (dziewczyny były jak marionetki szczególnie na samym początku bezradne i naiwne naszczęście potem wzięły się w garść i stały się o wiele mocniejsze psychicznie szczególnie Emily i chwała jej za to bo przecież kiedyś to ona była najsłabszym ogniwem spośród kłamczuch )
    Autor i pomysłodawca tej teori to wielka bystrzacha niczym kultowy Sh.Holmes ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...