Trochę absurdów z 6x10 i ciekawostek

Cześć!
Ostatni odcinek był niesłychanie... niespójny z innymi sezonami. Moja opinia? Przez spoiler twórcy zmienili Wrena na inną osobę. Dlatego nic nie pasuje. Jej motyw, historia... to było za mało. Coś jest nie tak i wszyscy o tym dobrze wiemy. Nawet Marlene i twórcy nie mają dobrych argumentów na obronę.



Zapraszam do czytania!



Ok. Pomijając to, że jestem zawiedziona, luki w fabule rozbawiły mnie dość mocno. Pomyślałam, że się z Wami nimi podzielę. W ostatnim czasie często przebywam na tumblr (link do mojego tumblra) i widzę naprawde dobre posty podsumowujące finał.


1.Jak już wspominaliśmy, Bethany zepchnęła Marion, kiedy miała na oko 10 lat? W 4x01 Ali widzi mamę Toby'iego mając około 14 lat. Przypominam, Charles jest starszy o kilka lat od Alison. Teraz wiemy. Ten flashback nie istnieje...albo Marion była duchem. Albo aktorzy we flashbacku wyglądając na nastolatków grali malutkie dzieci. Oj Marlene namieszałaś.









2.Cece nie chodziła do szkoły, a była królową balu. Przez Ali wyleciała z UPenn i miała tam wspólokatorkę. Jak to możliwe?




3.Cece poznała Kłamczuchy w 3 sezonie. Twórcy chcieli dokończyć scenę dodając kontynuację.
Problem jest taki, że Drake stoi w podobnej, nie takiej samej sukience, a dziewczyny widziane przez okno, to obraz, lub ekran.
Reakcja na tumblr. "Chociaż znaleźli podobną. Na pewno powiedzą, że Charlotte widziała siebie inaczej. Ta sukienka to interpretacja flashbacku"



4.Wilden zatuszował morderstwo Marion, żeby chronić Cece. Zapłaciła mu za to Pani D. Jestem ciekawa, jak dziecko może zmienić raport policyjny. (wychodzi na to, że bez sensu zmieniali wiek Wildena)



5.Dzieci chore psychiczne tak sobie zwyczajnie siedzą na dachu bez opieki.



6.Kiedyś Pani D powiedziała, że dzwonili z Radley mowiąc, że jest tam jej córka. Była to Cece nie Ali. DiLaurentis była zdenerwowana i mówiła, że to nie jest jej córka. To dla mnie totalnie nie ma sensu.



7.Charles był wyższy od Spencer. Cece jest niższa. I, jeżeli ona chciała być dziewczyną, to dlaczego na balu była ubrana jak mężczyzna?




8.Sara Harvey. W wywiadzie z Marlene o 4B, King powiedziała, że zobaczymy BW w finale 4 sezonu. Cóż, nie widziałam Sary w 4x24. Widziałam za to Melissę. Jestem przekonana, że to ona miała być oryginalną Czarną Wdową. Jeżeli już, mogli wprowadzić tę postać wcześniej. Dlatego mam przeczucie, że to zakończenie było wymyślone na poczekaniu, bo wyciekły spoilery, a Marlene chciała nas zaskoczyć. + Według Marlene, BW stoi za wszystkim. Jak to możliwe, że osoba, którą znamy z brania pryszniców jest tak ważną postacią? To jest trochę niedorzeczne.



9.Jason i Cece. Dlaczego musiała z nim chodzić? Mogła zrobić to samo, co z Ali. Zostać jego przyjaciółką. Kolejny dowód na to, że coś jest nie tak.


10. Dlaczego w ogóle były 4 główne bohaterki? Praktycznie nie były niczemu winne. Cece je prześladowała, bo Mona powiedziała jej kłamstwo.



11. Marlene nie szanuje fanów serialu. Może kogoś to obrazi, ale sądzę, że wolałabym wiedzieć o spoilerze i to zobaczyć niż dostać historię wymyśloną tylko dlatego, że musimy się tego nie spodziewać. Moim zdaniem powinna zrobić to, co chcą ludzie. Naprawdę myślę, że Wren byłby świetnym rozwiązaniem.



12.Kolejny dowód, że to kto inny miał być A. Oryginalnie to Spencer miała odkryć tożsamość A. Zmienili ją na Ali.



13.Przez 6 lat twórcy powtarzali nam, że wszystko ma zaczenie, że mamy patrzeć na szczegóły . Teraz ich stanowisko to "szczegóły się nie liczą". Moja reakcja: CO?

14. Red Coat okazał się być szlafrokiem. I to z paskiem.







15.Dziewczyny tak po prostu zapominają o całym źle. W końcu A je torturowało, a one tak po prostu są z tym ok. Najlepsze jest to, że tu wcale nie chodziło o nie. Gdybym była nimi chciałabym, żeby Cece skoczyła. To jest chore.



16.To całe zbliżenie z rodziną. Najpierw Melissa, potem swój własny brat - siostra, z którą się bawił będąc małym chłopcem. Moim zdaniem przesadzają z tą tolerancją inności.



17. Cece chodziła z bratem Noela. Nie mogła tego robić będąc w Radley.

18. Tłumaczenia Cece. Ona nie jest złą osobą. Torturowała dziewczyny, ale żyją, tak? Więc nic im nie zrobiła. Marlene mówiła, że Cece będzie w tym sezonie. Naprawdę, jeżeli nie dostanie żadnej kary to ja nie wiem, w mam wierzyć.



19.Cece powiedziała, że to nie ją Jason widział tej nocy.Wychodzi na to, że ta noc praktycznie jest całkowicie inna, niż przypuszczaliśmy. Żadna z ważnych,jak myśleliśmy, postaci nie miała z tym nic wspólnego. Nie podoba mi się taki ruch. Subiektywnie, chciałam, żeby wszystko sprowadziło się do początkowych odcinków. To byłoby lepsze zakończenie. Mam wrażenie, że Marlene się wypaliła. Nie mam jej tego za złe, w końcu trudno jest tworzyć spójne seriale, ale przemknęło mi przez myśl, że fani lepiej napisaliby ten odcinek.


20.Wiemy, że scenarzyści nas zwodzili. Teraz mogę powiedzieć, że myślę iż zmieniające się włosy Ali z tej nocy to mógł być początek Ali i jej bliźniaczki. Po drodze jednak stwierdzili, że ludzie o tym myślą, więc to zmienili.



21. Okazuje się, że twórcy zrezygnowali, z tego co wyróżniało PLL. Mogliśmy robić teorie, szukać wskazówek. Okazało się, że wskazówki w ogóle nie łaczyły się z ostateczną historią.

tumblr "naprawiłam ten obrazek"


6x10 jest najniżej ocenionym odcinkiem w historii PLL.
W wyciekach scenarusza Noel zabił Bethany na polecenie Ali

Tutaj filmik z rzekomymi spoilerami, które okazały się być nieprawdziwe. Moim zdaniem to byłoby lepsze :-)





Tak dla ścisłości. Jestem zawiedziona finałem, ale chcę obejrzeć odcinki po przeskoku, może to uratuje PLL. Oczekiwałam czegoś więcej. Sama Marlene nas przyzwyczaiła do lepszych historii. I na pewno miałam większe oczekiwania przez tę całą nagonkę ze strony twórców i aktorów. Przedstawiali to jako coś "WOW". Kiedy zobaczyłam Cece moja reakcja była taka "o, ok Cece i co dalej?". Na pewno lepiej oceniłabym odcinek, jeżeli motyw i historia byłyły szalone, bardzo nieprzewidywalne, ale łączące się z wszystkim. A wiem, że mogliby to zrobić. Już wcześniej im się to udawało. Miałam nadzieje, że wszystko się skończy sezonem pierwszym, że ten sezon jest pełen wskazówek, tam trzeba szukać.  Myliłam się.
Jeżeli istnieje inny finał naprawdę chciałabym go zobaczyć. Tak, jako alternatywę.


Co sądzicie o lukach? Myślicie, że było coś innego, czy może byliście zaskoczeni odcinkiem?


Udostępnij:

21 komentarze

  1. Na cholere czepiacie się tak tych szczegółów. Walnęli kilka gaf no ale bez przesady. Gdyby dali Wrena jako A to byś truła dupe, że za bardzo przewidywalne.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, nareszcie jakiś mądry komentarz!

      Usuń
    2. Nie należę do tej grupy osób. Twórcy sami nas przyzwyczaili do ukrytych szczegółów, więc jeżeli teraz to porzucili to są nie fair w stosunku do wiernych widzów.
      Na Wrena byłam przygotowana i naprawdę chciałam zobaczyć tę całą historię. Wolałabym przewidywalne, ale spójne. Tyle.

      Usuń
    3. Kilka gaf???????? Chyba sobie żartujesz. W tej historii większość rzeczy nie trzyma się kupy.

      Usuń
    4. Ta historia jest kompletnie abstrakcyjna i prawie wcale nie trzyma się całości. Po co były te dokładne obserwacje, zauważanie najmniejszych wskazówek i przedmiotów? Pomysł jest beznadziejny. I "truła dupe"? Szacunku troszkę i popracuj nad gramatyką.

      Usuń
  2. Ja totalnie wierzyłam w teorię o bliźniaczkach do początku 6 sezonu. Potem myślałam o Wrenie, ale problem w tym, że był on anglikiem a ali i Jason są z USA. Nie mogliby być rodzeństwem. Najlepsza więc byłaby teoria bliźniaczek jak w książce, ale oczywiście musieli wszystko pozmieniać i zrobić jeden wielki pic na wodę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  3. Fajny post! :) Jestem zawiedziona odcinkiem...

    OdpowiedzUsuń
  4. Czepiamy się szczegółów, bo od samego poczatku serialu byliśmy przyzwyczajeni do zwracania uwagi na szczegóły, dlatego po takim finale, gdzie nie wszystko trzyma sie całości niektórzy mogą być zawiedzeni. Ja uważam, że cała ta historia Cece była za bardzo podkoloryzowana, tak jak było napisane w poście po oglądnięciu wydaję się, że scenariusz tego odcinka został napisany na poczekaniu, żeby 'zaskoczyć' widzów, co nie wpłynęło dobrze na efekt końcowy.
    Oczywiście to tylko moje zdanie, każdy może mieć inne odczucia po finale..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Rozczarowali widzów po całości i porzucili koncepcję serialu pełnego zagadek i drobnych wskazówek, bo nic nie ma sensu.

      Usuń
  5. A co z tym co powiedziała Ali? Pamiętacie więcej z tej nocy niż wam się wydaje...
    Serio?
    I co one pamiętają?
    Nic nie trzyma się kupy eh wszystkie wskazówki na nic. Tak serio to te wszystkie teorie i doszukiwanie wskazówek na marne jeju
    szkoda

    OdpowiedzUsuń
  6. A co z tym co powiedziała Ali? Pamiętacie więcej z tej nocy niż wam się wydaje...
    Serio?
    I co one pamiętają?
    Nic nie trzyma się kupy eh wszystkie wskazówki na nic. Tak serio to te wszystkie teorie i doszukiwanie wskazówek na marne jeju
    szkoda

    OdpowiedzUsuń
  7. A co z tym co powiedziała Ali? Pamiętacie więcej z tej nocy niż wam się wydaje...
    Serio?
    I co one pamiętają?
    Nic nie trzyma się kupy eh wszystkie wskazówki na nic. Tak serio to te wszystkie teorie i doszukiwanie wskazówek na marne jeju
    szkoda

    OdpowiedzUsuń
  8. Generalnie to zgadzam się z częścią posta, że troszke zawiodłam się finałem.
    Ale też myślę, że gdyby Wren był A to zaś wszyscy narzekaliby, że to było proste do przewidzenia, że miało być coś bardziej skomplikowanego.

    Uważam, że tak naprawdę ktokolwiek by nie był A to i tak część by narzekała.

    Także zobaczmy co będzie po przeskoku, jestem przekonana, że Marlene jeszcze nas zaskoczy nie raz ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam, że po przeczytaniu tych spoilerów o Wrenie śniła mi się ta scena z utratą akcentu o to było takie mega super xd

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pomyslcie teraz moga to byc takie wg nas takie "gafy" co jesli po przeskoku okaze sie ze... to fcale nie gafy tylko... no dobrze nie wiem co ale mysle ze tworcy wiedza wiec poczekajmy zanim bedziemy krytykowac serial. Moim zdaniem final byl genialny - moze nie spojny z reszta serialu ale genialny ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. A co z tym, co Ali powiedziała w 4x24, że Noel też ma sekrety ?

    OdpowiedzUsuń
  12. I kto jaka dziewczyna uderzyła wtedy Ali, o czym wspominała Veronica ?

    OdpowiedzUsuń
  13. Do you have any drugs wygrało :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Przecież Cece chodziła do UPenn, przez jakiś czas ale powiedziała,że uczyli tam wszystkiego co już wiedziała więc wtedy zaaranżowała tą niby bombę w szkole i nigdy więcej do niej nie wróciła więc to tak jakby ją wywalili a to że przez Ali to po prostu skłamała

    OdpowiedzUsuń
  15. A co to tego płaszcza co niby był szlafrokiem i to jeszcze z paskiem to dodałaś złe zdjęcie. Właśnie oglądam 10 odcinek jeszcze raz i na nim wyraźnie widać że tam jest pasek. To zdjęcie co dodałaś to jakaś podróba zapewne kogoś kto chce jeszcze bardziej utwierdzić wszystkich w przekonaniu że w pll aż roi się od błędów

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...