Najważniejsze odcinki #1

Postanowiłam, że czekając na finał co tydzień (prócz ostatniego posta, który pojawi się wcześniej ze względy na premierę 6x10) będzie pojawiać się post, odnoszący się do jednego z tych odcinków: 
1. “It Happened That Night,” season three, episode 1

2. “A Dangerous Game,” season three, episode 24

3. “A Is For Answers,” season four, episode 24

4. “Taking This One to the Grave,” season five, episode 12

5. “How the ‘A’ Stole Christmas,” season five, episode 13

A więc zaczynamy.... 

Episod zaczyna się podobnie do 1x01. Dziewczyny siedzą w salonie Spencer pijąc i rozmawiając na temat rozpoczęcia ostatniego roku. Nie obyło się bez smutki, związanego z śmiercią Mai. Po pewnym czasie dziewczyny zasypiają. Jako pierwsza wstaje Aria, która zauważa brak Spenc i Emily. Budzi Hanne, która również spostrzega brak przyjaciółek. Tutaj powtórnie podobna scena do tej z 1x1.

Hanna: Gdzie jest Emily i Spencer? 
Aria: Nie wiem...Emily! 
Spencer: Zniknęła
Hanna: Co masz na myśli, że zniknęła? 
Spencer: Szukałam jej wszędzie

Potem widzimy Em, która stoi nad pustym grobem Ali. Producenci w ten sposób sugerują nam, że Emily wykopała zwłoki swojej przyjaciółki. Kłamczuchy znajdują Em, która nic nie pamięta. Okazuje się, że ktoś był w domu Spenc i wykonał z jej komórki, telefon do Fields. Aria i Hanna postanawiają zakopać łopatę, za to Spenc zabiera przyjaciółkę do domu.

W drodze powrotnej Han i Aria zauważają Lucasa, który włóczy się po mieście. Kiedy docierają do domu dowiadują się o planie Spencer. Dziewczyny postanawiają wyjechać poza miasto i udać, że spędziły tam cały weekend. Tak by wszyscy myśleli, że nie było ich w Rosewood, w czasie popełnienia zbrodni. Wszystko idzie zgodnie z planem, policja nie znajduję żadnych śladów, które mogłyby obciążyć kłamczuchy.


Hanna - W tajemnicy przed bliskimi odwiedza Monę w Radley, starając się zrozumieć wszystko co działo się, przez ostatnie lata. Nawiązuje również kontakt z Wrenem, który przyłapuje ją na odwiedzaniu Mony. Obiecuje on dziewczynie, że nie powie nikomu prawdy.
Emily - Próbuje uporać się ze stratą Mai i tym co stało się ostatniej nocy. Wie, że zawiodła swoje przyjaciółki i czuje się z tym okropnie. 
Aria - Cieszy się z powodu tego, że jej mama zaakceptowała Ezre, jednak jej życie wciąż nie jest usłane różami. Ella wyprowadza się z domu, ze względu na nieporozumienia w jej małżeństwie.
Spencer - Okłamuje wszystkich, że potrzebuje trochę czasu na naukę, by zaliczyć test. W rzeczywistości wybiera się do starej kryjówki -A (Mony), by dopracować swoją pracę. Bowiem dziewczyna przez całe wakacje pracowała nad komputerową repliką pokoju, z którego zniknęły wszystkie rzeczy. Żadna z kłamczuch nie ma pojęcia kto to zrobił.
Dziewczyny zostały wezwane na komisariat w celu złożenia zeznań. Wszystkie mówią omówioną wcześniej wersje zdarzeń.

 Pod koniec odcinka kłamczuchy dostają wiadomość od -A, do której dołączone są zdjęcia dziewczyn nad rozkopanym grobem Ali. 

Mona bawiła się lalkami, ja bawię się ciałami. Gra rozpoczęta, suki - A.


Powroty do 1x1 
- Początek odcinka 
- Hanna + kradzież 
- Ezria 



 Podpowiedzi odnośnie tego, że Charles jest -A 
Samochód Jenny posiada inicjały CHD. 
- Charles DiLaurentis 

  Podejrzane....
Dialog, który został przeprowadzony między Hanną, a Wrenem w Radley wydawał mi się dosyć dziwaczny. 
Wren: Co ty tu robisz ? 
Hanna: Co ty tu robisz? 
Wren: Jestem wolontariuszem trzy razy w tygodniu. Twoja kolej.
Hanna; Ona (Mona) jest mi winna odpowiedzi. To wszystko musi mieć sens.
Wren: Psychicznie chorzy i sens nie idą ze sobą w parze. Zaufaj mi. Całe życie starałem to zmienić. 

Większość z nas mogła założyć, że chodziło o chorego psychicznie ojca Wrena. Być może, ale jest również możliwość, że chodziło o samego zainteresowanego. 
SPOILER DO 6X10 
Idąc śladem, że Wren jest -A nasuwa mi się pewna myśl. "Całe życie próbowałem to zmienić", podobno Wren nie jest lekarzem w Radley, a pacjentem, który ze względu na swoją terapię dostał zezwolenie na udawanie lekarza.  Może właśnie oto chodziło. Wren całe życie dążył do zostania lekarzem, a skończyło się tylko na próbach 
  ***
Kolejną rzeczą są nazwiska, które przybrała Hanna. 
Rivers - tak by mogła odwiedzać Monę, nie podając swojego imienia i w razie czego będąc bez winy. Jednak czemu podała akurat nazwisko Caleba, przecież to on mógł zostać wezwany na komisariat, w razie przeszukania policji.
Harvey Marin - zapisała to imię w książce Radley "w razie wypadku".
- Sara Harvey?

***
Scena Arii kiedy przegląda się w lustrze, w swojej bordowej sukience. Ta sama scena odbyła się w 1x1. Czy tylko mi się wydaje, że producenci chcieli nam pokazać, że chodź wszystko wydaje się być nowe, może być tak naprawdę stare i dobrze nam znane? Ogółem cały odcinek skupiał się na pokazaniu nam, że historie z Moną i nowym -A są całkiem podobne. 
 
EDIT: 
Postanowiłam jeszcze dodać, że imię Wren oznacza króla ptaków. Przed spotkaniem Wrena, Hanna mówiła Monie, że w tym sezonie nie można odpędzić się od wzoru ptaków na ubraniach.

Podejrzana postać 
- Toby! Boże strasznie mnie w tym odcinku nurtował. Denerwowało mnie to, że cały czas powtarzał - dobrze, że nie było was tej nocy w mieście. Jakby liczył na jakąś odpowiedź z ich strony...albo wiedział, że historia jest trochę inna, niż mówią dziewczyny? 
Dodatkowo
To właśnie jest świetne w przyjaciołach. Oni nie są twoją rodziną. Oni akceptują cię za to jaka jesteś.
(Zdjęcie zaczerpnięte z Tumblra) 
 Może to Toby nie był akceptowany, przez rodzinę? A kto był jeszcze w podobnej sytuacji? Charles. Tutaj pojawia się ogromne podobieństwo między postaciami. 
Toby: 
Kochany przez matkę, (być może!) znienawidzony przez ojca. 

Charles: 
Kochany przez matkę, znienawidzony przez ojca.  
Obie postacie również upozorowały swoją śmierć, tak by mogły wcielić się w -A. Czy te podobieństwa, mogą stworzyć z panów jedną postać? 

UWAGA 
Seria ta choć krótka (pięcioczęściowa) jest wyjątkowo męcząca. Pisanie posta zajęło mi około dwie godziny, a więc chciałabym byście pod postami, z tej serii byli aktywni. W innym razie nie ma sensu marnować mojego czasu. 


Udostępnij:

13 komentarze

  1. Naprawdę świetna notka! Dobrze się ją czytało. Gratuluję!:-) i liczę że więcej ich będzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje <3 Postaram się, jednak wiele zależy od czytelników :)

      Usuń
    2. Poważnie jestem w szoku bo dawno tu nie było tak dobrego postu!

      Usuń
  2. Robisz bardzo dobrą robotę ! Uwielbiam ten serial, ale nigdy się w niego nie zagłębiałam aż tak jak Ty . Jestem pełna podziwu :)

    www.kiercia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Co to za piosenka w tle promo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ZZ Ward - Till The Casket Drops
      Jedna z moich ulubionych

      Usuń
  4. Poczułam się jakbyś czytała mi w myślach. Też miałam w planach obejrzeć te odcinki (jednak nie miałam zamiaru pisać o nich na blogu). Ogólnie świetny post.
    Tylko taka mała uwaga. Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że powino być ''Seria ta choć krótka'' zamiast ''Seria ta chodź krótka''.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post! Dzięki za powtórkę z odcinka ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Naprawdę świetna robota. Przez chwilę miałam wrażenie, że nic tutaj się nie dzieje, a teraz wracacie z nową energią i częstymi postami.
    Odwołując się do tekstu. Według mnie Toby ma motyw, a może nawet wiele motywów, aby prześladować dziewczyny. Na pewno więcej niż Wren, którego tłumaczy tylko choroba psychiczna i zemsta na Alison.
    Jeszcze raz, świetny post i kontynuuj tę "serię", bo zapowiada się naprawdę obiecująco.
    Pozdrawiam, Juls

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawde dobry pomysl, fajnie jest to napisane i poprzypominam sobie odcinki. Jestes ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  8. Genialny pomysł! Z przyjemnością się czytało! Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie miałam się cofać do oglądania tych odcinków, które są w jakiś sposób kluczowe dla serialu i ponoć jest w nich najwięcej wskazówek, bo już się pogubiłam lekko w tym co było i nie wszystko pamiętam ;) świetny post, naprawdę ekstra :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...