Serial a książka #9 - różnice ogólne

Od kilku dni tłumaczę teorię Wilden to Charles, ale nie idzie mi to zbyt szybko. Postanowiłam, więc zrobić post o głównych różnicach między książką, a serialem. Tylko głównych, ponieważ w książce akcja toczy się zupełnie inaczej. Wiem, że były posty o podobnej tematyce, ale dotyczyły one poszczególnych Kłamczuch, a ja mam dla was takie ogólne różnice.

Możliwe napotkanie spoilerów książkowych.




1. Kim jest ta dziewczyna?
Wygląd książkowej Arii nie bardzo odbiega od tej serialowej. W powieści Spencer jest blondynką, a Hanna brunetką, natomiast Emily ma rudo-blond włosy. Oczywiście trudno jest dopasować aktorów tak, aby byli idealnym odwzorowaniem książkowych bohaterów.


2. Liczba zmarłych
I tu, i tu w Rosewood doszło do wyjątkowej, jak na tak małe miasteczko, liczby zabójstw. W książce Maya przeżyła, kiedy Jenna, Toby i Mona nie mieli tyle szczęścia.


3. Caleb
W książce nie pojawia się ta postać. Nie martwcie się na papierze Hanna, również ma barwne życie towarzyskie. (SPOILER  -------------------------------------------------------------------- Hanna spotyka się z Mike'em Montgomerym)


4. W psychiatryku
Choć w serialu to Spencer ma problemy psychiczne, w książce to Hanna trafia (na krótko) do kliniki, zajmującej się podobnymi przypadłościami.


5. Brak Spoby
W książce nie ma związku Spencer i Toby'ego, który za to był z inną Kłamczuchą - Emily. Ich związek skończył się jednak tragicznie.


6. Ezra
Sorry fani Ezry! W książce relacja Arii i Ezry nie trwa tak długo, jak w serialu, ponieważ A zmusza Ezrę, do wyjazdu z miasta. Dodatkowo Ezra nigdy nie był związany z Alison.


7. Sekrety, skandale i kłamstwa.
Choć w obu wersjach Kłamczuchy wpadają w kłopoty, to w książkach dziewczyny mają  dużo więcej takich wpadek. Od aresztowania za posiadanie narkotyków, poprzez ucieczkę z miejsca wypadku samochodowego, po spychanie ludzi z balkonów, klifów i stoków narciarskich. Książkowe Kłamczuchy popełniają naprawde ogromne błędy.


8. Rodzina Emily
W książce rodzinka Emily jest o wiele większa (posiada dwie siostry i brata), a jej rodzice są o wiele mniej wyrozumiali w sprawie jej homoseksualizmu. Próbowali ją nawet ''nawracać'' poprzez częste prowadzanie jej do kościoła i wysłanie do krewnych na farmie. 


9. N.A.T. 
W książce nie występuje coś takiego, jak Klub N.A.T, a biorąc pod uwagę to, że cała trójka zebrała się w pokoju Ali Tamtej Nocy sądzę, że jeszcze o nich usłyszymy.


10. ''Zabójstwo'' Ali.
W książce, Ali (SPOILER ----------------------------------------------------------------- to Courtney podszywa się pod Alison) ''ginie'' w czasie imprezy z okazji zakończenia siódmej klasy, a jej ''zwłoki'' zostają odnalezione trzy lata później, kiedy rozpoczyna się nękanie dziewczyn przez A.  W serialu Alison ''umiera'' w czasie trwania roku szkolnego, natomiast ciało zostaje odnalezione już rok później.


11. A-Team
W serialu A ma/miało kilku pomocników (np.Toby), w książkach tylko trzy osoby niszczą Kłamczuchom życia (SPOILER --------------------- Nick, Mona i prawdziwa Alison)


12. Noel
W serialu Noel jest nie do końca uczciwy co do Kłamczuch (w sekrecie pomagał Ali). W książce jest naprawdę w porządku (uwierzcie). Jego relacja z Arią nie jest jedynie przelotnym związkiem.


13. Dalsze losy Mony
Choć w serialu Mona kończy w szpitalu psychiatrycznym, to po tym jak zostaje ujawnione, że jest A Spencer zrzuca ją z klifu, co kończy się jej śmiercią.


14. Cece
W książkach Ali również lubi spotykać się ze starszymi dziewczynami, jednak żadna nie ma większego wpływu na przebieg wydarzeń.


15. Pagie
Ta postać nie pojawia się w książce, choć Emily i bez niej ma wielu chłopaków (np. Izaak) i dziewczyn (np. Maya).


16. Nastoletnia mama (duży SPOILER)
W serialu to Alison jest podejrzewana o zajście w ciążę. W książce sprawa wygląda o wiele inaczej. Emily ma dziecko, które potem oddaje do adopcji (ogólnie to była dość skomplikowana sprawa, bo kobieta, która na początku miała je dostać okazała się psycholką)


17. Wiem co robiłeś z nią poza szkołą
W książce po ujawnieniu romansu Byrona i Meredith, tata Arii postanawia zamieszkać ze swoją byłą uczennicą i mają razem córeczkę.


18. Wątek bliźniaczek (spory SPOILER)
W książce sprawa wygląda tak : Alison ma chorą psychicznie siostrę bliźniaczkę Courtney. Dziewczyna ma zostać przewieziona do kliniki psychiatrycznej i na jakiś czas trafia do domu DiLaurentisów, udaje jej się wtedy podszyć pod Ali, która zostaje wywieziona do szpitala jako Courtney. Kłamczuchy spotykają się pod domem DiLaurentisów, aby ukraść Ali jej kawałek sztandaru, wtedy zaczyna się ich przyjaźń z Courtrey, którą znają jako Alison. Alison wychodzi z kliniki i zostaje A, zabija Cortney.


19. Darren Wilden
W książce nasz detektyw okazuje się nie-tak-złym-gościem, natomiast w serialu ginie.


20. Ali żyje!
W serialu Alison żyje, choć przez około dwa lata sądzono, że umarła. Sądzicie, że to nie może być bardziej skomplikowane. Otóż w książce tak jest. Jak pisałam wyżej Ali zabija Courtney. Prawdziwa Ali zostaje spalona w pożarze w domku w górach Pocono, który sama wywołała, aby zabić Kłamczuchy i Melissę. Potem dziewczynom wydaje się, że widziały ją na wakacjach, więc Aria spycha Thabitę (bo tak miała na imię) z balkonu.
(Nie wiem na 100% co do tego punktu, ponieważ przy takim założeniu są Kłamczuchy tam gdzie czytam, ale w PLL wszystko, ciągle ulega zmianie).


Serial a książka - inne posty

----------------------------

Na koniec taki obrazek :


Mam dla was jeszcze propozycję zabawy (nie mylić z konkursem, ponieważ nie mam przewidzianych żadnych nagród). Chodzi o to, żebyście odgadli fragment twarzy, którego aktora (można wymienić z imienia postaci w PLL) lub aktorki został ukazany. Napiszcie w komentarzach co sądzicie o tym pomyśle, czy mam go kontynuować i czy chcecie więcej różnych takich zabaw?


Mam nadzieję, że zagadka jest ani nie za prosta, ani nie za trudna. Czekam na wasze odpowiedzi w komentarzach, a rozwiązanie dam w następnym poście.

Udostępnij:

11 komentarze

  1. Mam pytanie, w którym tomie Emily zaszła w ciąże? I czy osobiście polecasz książki PLL?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaszła około 7-8 tomu z Izaakiem, ale dowiedziała się, urodziła i oddała do adopcji dopiero między 10-12 tomem
      Mi się te książki podobały, w gruncie rzeczy cała moja przygoda z PLL zaczęła się właśnie od książek, na odwrocie, których napisano, że jest emitowany serial na ich podstawie. Ogólnie książki bardzo dobre, jedyne co mnie w nich irytowało to, to że na każdej stronie mogłam znaleźć nazwę jakiejś firmy np. Hanna zarzuciła na ramię swoją torebkę od Guicciego. Mama Spencer była spsikana najnowszymi perfumami od Chanel. Mona ominęła wokół szyi szalik od Marca Jackobsa. I inne tego typu zdania.

      Usuń
  2. Noel ?

    Pomysł fajny :)
    Chciałabym również więcej notek z różnicami takich jak ta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę Ci powiedzieć czy masz rację, ale cieszę się, że podoba Ci się pomysł i post ;)

      Usuń
  3. Skończyłam niedawno 4 tom i jestem ciekawa czy dziewczyny będą teraz mieć więcej wspólnych akcji czy będą podzielone? Trochę mi tego brakuje bo w serialu szybko zaczęły się znów przyjaźnić. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. okej muszę dać trochę poprawek ale taka moja robota jako założycielka ;)

    - Ezra i zrazem Ezria wraca w 10 tomie (ale w tym samym się też kończy)
    - w książce są trzy 'A' - Mona, Alison i Nick
    - tak naprawdę to Alison była chora psychicznie (Courtney też mogła być ale to głównie Ali była)
    - miała dwóch chłopaków wiec w sumie nie tak wielu ;)
    - Toby i Emily tak nie do końca byli razem, byli takimi jakby przyjaciółmi a na balu się to zmieniło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tego z Ezrią jeszcze nie doszłam
      Był taki cytat w którejś części (nie pamiętam słowo w słowo) "okazało się że obie siostry DiLaurentis były chore psychicznie " i tym się sugsugerowałam przy tym punkcie
      Z tym o związku Emily i Toby'ego było na stronie podanej jako źródło : Toby does a connection from one of other liars : Emily!
      W każdym razie dzięki za pokazanie mi błędów ;)

      Usuń
  5. Ciekawy post :)
    NOEL!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja przeczytałam 12 tomów, ale szczerze powiedziawszy to bardziej podoba mi się serial. Możliwe, że to dlatego że zaczęłam od serialu i np.nie podobało mi się to że Mona albo Toby zginęli itp.

    OdpowiedzUsuń
  7. obstawiam ze Noel

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...